Kokemuksia Yhdistysavaimesta

Lions L-piirin kotisivualustan valinnassa painoivat helppokäyttöisyys ja aiemmat kokemukset

Lions-piiri 107-L ry on osa Lions Clubs International-järjestöä ja Suomen Lions-liittoa. L-piiri toimii alueensa lionsklubien keskuksena ja on Suomen 14 piiristä pohjoisin ja pinta-alaltaan suurin piiri. Piiri kattaa Lapin maakunnan lisäksi Pohjois-Pohjanmaan maakunnasta Koillismaan kunnat eli Kuusamon, Pudasjärven ja Taivalkosken.

Kun Suomen Lions-liiton verkkosivujen alusta vaihtui, oli myös L-piirissä suunniteltu verkkosivujen uudistusta. Uuden alustan valintaa helpottikin sekä L-piirin viestintävastaava Helena Tuulaniemen aiempi kokemus Yhdistysavaimesta että Lions-liiton uusien verkkosivujen myötä käyttöön tuleva ulkoasupohja. Näin ollen Yhdistysavain oli heti mukana uuden alustan valintaa tehtäessä.

L-piiri on valinnut käyttöönsä Yhdistysavaimen laajimman Premium-version, jossa on mahdollista käyttää alisivustoja ja ryhmäsivustoja rajoituksetta. Alisivustoilla on mahdollisuus käyttää muusta sivustosta erillistä ulkoasua ja kieliversioita. Lisäksi alisivustojen päivittäjät voidaan määritellä erikseen. L-piiri on rakentanut alisivustoja mm. piirin ja klubien toiminnan esittelemiseen – sieltä löytyvät esim. piiriä ja klubeja koskevat uutiset, tapahtumat ja tietoa kokouksista. Piirin sivustolla ulkoasun pohjana on käytetty Lions-liiton omaa ulkoasupohjaa, jota on sitten mukautettu piirin tarpeita vastaavaksi.

Tuulaniemi kertoo suositelleensa Yhdistysavainta klubeille sen helppokäyttöisyyden takia. Esimerkiksi kuvagallerian avulla sivuston saa näyttämään hyvältä pienellä vaivalla - kuvat kertovat aina enemmän kuin tuhat sanaa ja tekevät sivustosta heti mielenkiintoisemman. Hän lisää, että hänen piirihallitukselta saamansa palaute Yhdistysavaimella rakennetusta sivustosta on ollut hyvin positiivista – sivuston ilmettä on kehuttu raikkaaksi, selaajan mielenkiinnon herättäväksi ja eloisan näköiseksi.

Tuulaniemi kertoo myös ahkerasti rohkaisseensa muita lionsklubeja ottamaan Yhdistysavaimen käyttöön, sillä useilta klubeilta kotisivut vielä puuttuvat ja Yhdistysavaimen ilmaisella Free-versiollakin pääsee jo erinomaisesti alkuun.

Tutustu Lions L-piirin kotisivuihin osoitteessa lpiiri.lions.fi!