Kokemuksia Yhdistysavaimesta

Kuopion kirjatyöntekjäin yhdistys ry – perinteikäs yhdistys, uudenaikaiset työkalut

Kuopion kirjatyöntekijäin yhdistyksen historia alkoi, kun Kuopion Kirjanpainajain Yhdistys r.y. perustettiin 13.09.1891. Pitkään toiminnassa ollut yhdistys ei kuitenkaan ole jämähtänyt menneisyyteen, vaan toimii edelleen aktiivisesti myös verkossa.

Yhdistyksen verkkosivuvastaava Auli Partanen kertoo, että yhdistys on käyttänyt Yhdistysavaimen uudempaa kotisivutyökalua jo useamman vuoden ajan. Kuopion kirjatyöntekijäin yhdistys hyödyntää Yhdistysavainta monipuolisesti toimintansa näkyväksi tekemisessä – sivustolta löytyy tietoa tulevista tapahtumista kuten kokouksista ja pikkujouluista, mahdollisuus ilmoittautua lomakkeilla tilaisuuksiin, yhdistyksen historiaa ja kuvagallerioita menneistä tapahtumista.

Partanen kertoo kokeneensa Yhdistysavaimen helpoksi alustaksi kotisivujen ylläpitoon. Lisäksi äskettäin yhdistys on alkanut hyödyntää myös jäsenrekisteriä, jonka kautta yhdistyksen 200 jäsentä ovat helposti tavoitettavissa sähköpostilla.

Kuopion kirjatyöntekijät ry on Teollisuusliiton jäsenyhdistys. Yhdistysavain ja Teollisuusliitto tekevät yhteistyötä tarjoten liiton jäsenyhdistyksille mm. alennuksen Yhdistysavaimen maksullisista versioista.