Kokemuksia Yhdistysavaimesta

Suomen Venäjäntoyt ry uudisti kotisivunsa Yhdistysavaimella

Suomen Venäjäntoyt ry on panostanut viime vuosina entistä enemmän siihen, että rodusta kiinnostuneet ja harrastajat löytäisivät tarvitsemaansa tietoa helposti. Verkkosivut ovat tässä isossa roolissa, joten kotisivu-uudistus toteutettiin alkuvuodesta 2022.

Suomen Venäjäntoyt ry on ollut Yhdistysavaimen käyttäjä jo vuodesta 2014. Aiemmin yhdistyksen käytössä oli vanhempi Yhdistysavain Classic, jonka rinnalle julkaistiin vuonna 2018 täysin uudistettu nykyaikainen kotisivutyökalu.

Kotisivuista yhdistyksessä vastaava Nina Saksman kertoo, että myös muiden kotisivualustojen, kuten WordPressin, mahdollisuutta harkittiin sivustouudistuksen yhteydessä. Yhdistysavaimen uudistettu kotisivutyökalu veti kuitenkin Ninan mukaan alustan valinnassa pidemmän korren, sillä hyvännäköisten kotisivujen lisäksi Yhdistysavain tarjosi myös jäsenrekisteri- ja viestintäpalvelut samassa paketissa. Etenkin henkilötietojen käsittelyn näkökulmasta yhdistyksessä pidettiin tärkeänä, että rekisterin tietoturva on asianmukaisella tasolla.

Jäsenrekisteriä yhdistyksessä käytetään esimerkiksi hallituksen ja toimikuntien tiedotteiden ja kokouskutsujen lähettämiseen. Jäsenten tavoittaminen on koettu helpoksi, kun rekisteristä voi vain valita lähettääkö tiedotteen paperilla vai sähköisenä.

Yhdistyksen sivuston sisältö on monipuolista – vierailijat voivat esim. ilmoittaa pentueitaan, ladata ohjeita, katsella webinaaritallenteita sekä lukea uutisia ja artikkeleita. Nina kertoo, että käytössä ovat lähes kaikki Yhdistysavain-kotisivutyökalusta löytyvät ominaisuudet.

”Entisellä alustalla toteutettu sivusto näytti hieman harrastelijamaiselta, mutta nykyään tämä näyttää aivan yhdistyksen sivustolta”, Nina toteaa.

Suomen Venäjäntoyt ry edistää Venäjäntoy-rodun ulkonäköä, terveyttä ja luonnetta. Yhdistyksen toimintamuotoihin kuuluvat muun muassa pentuneuvonta, vuosittainen koiranäyttely sekä terveysluennot. Käy tutustumassa yhdistyksen sivustoon osoitteessa www.russiantoy.fi.

Suomen Venäjäntoyt ry on Suomen Kennelliiton jäsenyhdistys. Yhdistysavain ja Suomen Kennelliitto ry tekevät yhteistyötä tarjoten liiton jäsenyhdistyksille mm. alennuksen Yhdistysavaimen maksullisista versioista.