Tekninen palvelunkuvaus

Yhdistysavain tarjotaan sovellusvuokrauksena eli ASP-palveluna. Yhdistysavainta käytetään selaimella, eli sitä ei tarvitse erikseen asentaa tietokoneelle.

Tuetut käyttöjärjestelmät

Käyttöjärjestelmistä tuettuja ovat Windows, Mac OS X ja Linux (Chrome OS ei ole tuettu).

Tuetut selaimet

Yleisimmät selaimet ovat tuettuja, kuten Firefox, Chrome, Internet Explorer ja Microsoft Edge. Internet Explorer -selainta tuetaan 9-versiosta lähtien ja kaikista muista niiden uusinta versiota. Useimmat selaimet (kuten Firefox ja Chrome) päivittävät itsensä automaattisesti uusimpaan versioon, joten mitä todennäköisemmin käytät parhaillaankin tuettua selainta. Ei-tuetusta selaimesta tai käyttöjärjestelmästä muokkaaja näkee kuvassa olevan ilmoituksen (sivustolla vierailevat eivät ilmoitusta näe).

Yhdistysavaimella tehtyjä sivustoja voi selata kaikilla selaimilla. Palvelu on suunniteltu esteettömäksi, joten selaaminen toimii sujuvasti myös useimmilla tekstipohjaisilla selaimilla ja mobiilikäytössä. Selaaminen onnistuu hyvin myös tableteilla, mutta tabletilla muokkauksessa on tiettyjä rajoitteita.

Jotta sivuston muokkaaminen olisi miellyttävää, suositellaan näytön vähimmäisresoluutioksi 1024*768.

Sivustoja ylläpidetään Avoinen palvelimilla, joiden jatkuvasta varmuuskopioinnista ja tietoturvasta vastaa Avoine Oy. Palvelimet sijaitsevat fyysisesti suojatussa tilassa, joten yhdistyksen tiedot ovat taatussa turvassa.

Lisäksi Yhdistysavaimeen sisältyy ylläpito- ja tukipalvelu, joka tarjoaa tukea pääkäyttäjälle.